TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID IN DE ZOMERVAKANTIE

De zomer is begonnen. Leveranciers en klanten zijn minder bereikbaar, personeel gaat op vakantie. Voorbereiden dus. 6.12 Telefoonservice loopt al vooruit op de hitte en biedt enkele handige tips voor ondernemers die ook in de zomer een goedlopende onderneming willen hebben.

Enkele Vakantie Tips:

  • Plan nu al. Een belangrijk punt is de vakantie van uw personeel. Zorg dat de afwezigheid van medewerkers op elkaar wordt afgestemd.
  •  Regel op tijd uw lage bezetting door bijvoorbeeld een Telefoonservice cq. Antwoordservice in te schakelen.
  •  Voorkom irritatie. Zadel uw personeel de dag voor hun vakantie niet op met onredelijk veel werk. Het veroorzaakt alleen maar wrijving en u wilt natuurlijk ook dat uw medewerkers uitgerust van vakantie terugkomen.
  • Nog belangrijker is dat de klant weet dat medewerkers of uzelf op vakantie zijn. Een out-of-office email aanmaken is het minste wat u kunt doen.
  •  Zorg voor plezier. De zomerhitte maakt de werkomstandigheden een stuk zwaarder. Regel daarom af en toe een verzetje voor uw personeel. Het uitdelen van ijsjes en gekoelde blikjes frisdrank kan al een hele hoop doen voor het moraal. Of is het misschien toch eens tijd om een airconditioningsysteem te laten installeren?
  • Voorzie een daling in inkomsten. Het is goed mogelijk dat orders tijdens de zomerperiode minder zijn. Reken daarop en zet een deel van uw inkomsten opzij om de vaste kosten op te kunnen brengen.

6.12 Telefoonservice wenst u in ieder geval en heerlijke bereikbare zomer.