26 maart 2012 6.12 Telefoonservice

ZAKELIJKE TREINREIZIGER GEBRUIKT REISTIJD ALS WERKTIJD

97 procent van de treinreiziger gebruikt zijn tijd in de trein als werktijd. Dit blijkt uit een onderzoek van het Franse onderzoeksbureau EPSA, dat de productiviteit en efficiency van reizen met de hogesnelheidstrein en per vliegtuig op de trajecten Amsterdam-Parijs, Keulen-Parijs, en Brussel-Parijs onderzocht. Het onderzoek is uitgevoerd onder 360 zakelijke treinreizigers en 86 travelmanagers.

De productiviteit van zakenreizigers in de hogesnelheidstrein ligt veel hoger, zo stelt EPSA. De meeste zakenreizigers kunnen tijdens een vliegreis niet meer dan een kwart van de reistijd besteden aan werkzaamheden. Dit in tegenstelling tot een reis in Thalys: bijna alle zakenreizigers (97 procent) gebruiken hun reistijd daar als werktijd.

Uit het onderzoek blijkt dat 50 procent van de zakenreizigers meer dan de helft van hun reistijd in Thalys werkt. Op het traject Amsterdam-Parijs is dat bijna 1:40 uur uur werktijd op een reistijd van 3:18 uur.

Zakenreizigers besteden in de trein vaak een groot deel van hun werktijd aan taken als het opstellen van rapporten, het voorbereiden van vergaderingen, het checken van e-mail en telefoneren.

Bron: NUzakelijk

Tagged: , , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT