23 december 2011 6.12 Telefoonservice

VOLKSWAGEN DOET MAIL NA WERKTIJD IN DE BAN

Werknemers van Volkswagen hoeven niet meer 24 uur per dag bereikbaar te zijn. Duitse vakbonden hebben met het bedrijf afgesproken dat werknemers in hun vrije tijd geen e-mail meer ontvangen op hun smartphone. Alleen het hoge management valt buiten de regeling.

Wim van Veelen van vakcentrale FNV vindt het een goed initiatief en hoopt dat het in Nederland navolging krijgt. “Veel werknemers voelen de voortdurende druk om mailtjes te lezen en er ook direct op te reageren. Het gevaar dreigt dat mensen een burnout krijgen en daar is ook de werkgever niet mee geholpen.”

Onderzoek naar techno-stress

De vakcentrale FNV begint volgend jaar een onderzoek naar deze ‘techno-stress’ zoals Van Veelen het noemt en wil het gaan bespreken tijdens de onderhandelingen voor de CAO.

Bron: NOS

Tagged: , , , , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT