15 april 2013 6.12 Telefoonservice

VIRTUELE ASSISTENT STEEDS POPULAIRDER BIJ NEDERLANDSE BEDRIJVEN

Nederlandse bedrijven huren steeds vaker virtuele assistenten in. Dat constateert Elance. Uit de data van Elance bleek dat Nederlandse bedrijven in het afgelopen jaar 50 procent meer aan virtuele assistenten uitgaven dan 2011. Andere administratieve taken die steeds vaker online worden uitbesteed zijn: het invoeren van data, het doen van aanvullend onderzoek, andere lichte administratieve werkzaamheden en transcriberen.

Nederlandse bedrijven die virtuele assistenten inhuren, schakelen het vaakst virtuele assistenten in uit India, gevolgd door de USA, het Verenigd Koninkrijk, Pakistan en de Filipijnen. Opvallend is de populariteit van virtuele assistenten uit de USA en het Verenigd Koninkrijk. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat de Engelse taal geen barrière vormt voor de meeste Nederlanders en de cultuurverschillen minimaal zijn.

Wie huurt de virtuele assistent in?

Kjetil Olsen, vice-president Europa: “We zien dat zzp’ers en kleine bedrijven de meest enthousiaste gebruikers zijn van de virtuele assistent, maar ook projectteams of werknemers van grote bedrijven. Dit komt met name omdat je een virtuele assistent kunt inzetten voor de administratieve taken die je op dat moment nodig hebt. Dat is een uitkomst voor kleine bedrijven die wel regelmatig administratieve werkzaamheden hebben, maar nog niet genoeg werk hebben om daar een secretaresse voor in vaste dienst te nemen. Wij verwachten overigens niet dat de virtuele assistent de markt voor secretaresses en personal assistants zal overnemen. Onze visie is dat er in de toekomst steeds meer hybride organisaties ontstaan, die online werknemers en werknemers op locatie combineren.”

Wat doen virtuele assistenten?

Virtuele assistenten voeren taken uit die normaal gesproken vaak door een secretaresse of een personal assistant worden uitgevoerd. Er valt hierbij te denken aan het beheren van mailbox en agenda, telefoonaanname, het coördineren van afspraken of reizen of het geven van marketingondersteuning.

Bron: Managersonline

Tagged: , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT