22 maart 2013 6.12 Telefoonservice

VERBODEN TE BELLEN

Iedereen is gewend aan de bordjes Verboden te Roken. Ook in de politiek zijn er stevige debatten of er op openbare ruimtes nu wel of niet gerookt mag worden. We vinden het tegenwoordig heel normaal dat je in een vliegtuig of in een bibliotheek niet binnen mag roken. Sterker nog. We vinden het heel normaal dat rokers in een kamertje van 1×1 meter samen moeten gaan staan roken.

Mijn verwachting is dat precies hetzelfde gaat gebeuren met bellen. We vragen wel of je telefoon uit mag als je naar de bioscoop of theater gaat. Maar het is vandaag de dag nog heel geaccepteerd dat iemand in een kroeg, een restaurant of de trein z’n telefoon opneemt en een gesprek voert. Wat eigenlijk best raar is. Want naast dat je als medebezoeker of medereiziger daar heel veel last van kan hebben is het natuurlijk ook een soort vorm van milieuvervuiling.

Ik verwacht dan ook dat we in de nabije toekomst veel meer van bordjes gaan zien met Verboden te Bellen. En niet alleen in besloten of stilte ruimtes. Maar ook in publieke ruimtes als de trein of de bus en zelfs openbare ruimtes zoals perrons van stations of de vertrekhal op Schiphol. Dat klinkt een beetje gek, maar tijden veranderen en daarmee ook wat we wel en niet accepteren. De komst van de smartphone heeft niet alleen het belgedrag beïnvloed, maar ook ons sociale gedrag. Want wie gebruikt z’n smartphone tegenwoordig nog om mee te bellen?

Kortom Verboden te Bellen zullen we komende tijd steeds vaker tegenkomen.

Bron: DutchCowboys

Tagged: , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT