4 december 2015 6.12 Telefoonservice

VAARWEL SECRETARESSE, WELKOM VIRTUELE ASSISTENT

Heeft de secretaresse, die op kantoor haar werk verricht, haar langste tijd gehad? Het is niet ondenkbaar, want de virtuele assistent wordt steeds populairder.

Een virtuele assistent is iemand die online een ander ondersteunt in onder meer agenda- en mailboxbeheer, het te woord staan van relaties enz. Dit kan tegenwoordig makkelijk, want hoe meer er via de cloud gaat, hoe minder belangrijk het is waar de secretaresse zich bevindt om haar werk te kunnen doen.

Virtuele assistent, de voordelen

De voordelen van een virtuele assistent zijn onder meer de volgende:

  • flexibiliteit
  • volledig gericht op ontzorgen
  • is gewend ook persoonlijke klussen te doen voor de opdrachtgever
  • er is geen werkplek op kantoor nodig

Nadelen zijn onder meer de mogelijkheid om elkaar uit het oog te verliezen (bijpraten is dus belangrijk) en het risico dat er maar werk over de schutting wordt gegooid en de omgang respectloos wordt.

Virtuele assistent, de kosten

De kosten voor een virtuele assistent zijn zo’n 30 tot 65 euro per uur waarbij contracten meestal uitgaan van een vast aantal uren per periode.

Bron: NRC Next

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT