25 september 2011 6.12 Telefoonservice

TELEFOONCENTRALES BEDRIJVEN DOELWIT CRIMINEEL

Criminelen breken steeds vaker in in telefooncentrales van bedrijven. Ze zorgen ervoor dat de centrales naar dure nummers die van die criminelen zijn bellen, waardoor de ondernemers torenhoge rekeningen gepresenteerd krijgen.  Dat heeft een woordvoerder van KPN gezegd tegen de NOS.

De criminelen proberen met nummers en codes toegang te krijgen tot de centrales. Die worden aangeleverd met een standaardcode. Als die niet wordt gewijzigd, wordt het risico groter, vertelt de woordvoerder.

Deze praktijken komen de laatste jaren steeds meer voor. “Een aantal jaren geleden zagen wij al een toename. Toen was er een of twee keer in de week sprake van. Inmiddels is dat echter drie of vier en soms zelfs vijf keer in de week het geval.”

Huis

Bedrijven zijn zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van de centrales en draaien daardoor zelf op voor de kosten. “Het is net als met een huis: wie goede sloten heeft, heeft de zaken goed op orde, maar je blijft een risico lopen. En als er dan is ingebroken, ben je daar zelf voor verantwoordelijk. KPN wijst klanten wel op de noodzaak van een goede beveiliging, aldus de zegsvrouw. De praktijken zijn volgens haar echter niet uit te roeien.

Bron: NUzakelijk.nl

Tagged: ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT