26 september 2011 6.12 Telefoonservice

TELEFONISCHE WACHTRIJ SLECHT VOOR DE GEZONDHEID

Britse wetenschappers hebben ontdekt dat het slecht is voor de gezondheid om langer dan 5 minuten en 58 seconden in de wacht te moeten staan voor een telefoongesprek. Door het oponthoud kan het stressniveau en de bloeddruk van bellers tot ‘gevaarlijke hoogte’ stijgen.

‘Tijd is geld voor veel mensen. Hoewel geduld een schone zaak is, zijn we in deze moderne tijd veel minder bereid ergens op te wachten. Mensen willen dat er onmiddellijk aan hun informatiebehoefte wordt voldaan’, meent de Britse onderzoeker en stressexpert Roger Henderson. ‘Het zit in de menselijke aard om gulzig te zijn, we zijn niet snel tevreden met wat we hebben. Daarbij worden onze verwachtingen steeds hoger. Als we niet de snelle service krijgen die we verwachten, schieten we direct in de stress.’

Wachtmuziekjes

Aan het onderzoek van de Britse mobiele provider Giffgaff namen meer dan 2.000 respondenten deel. 67% van de deelnemers gaf toe flink geergerd te raken als een wachtrij te lang duurt. 19% zei echt kwaad te worden en 16% voelt zich als klant ondergewaardeerd door lange wachttijden. Nagenoeg tweederde van de Britse consumenten windt zich bovendien op over de wachtmuziekjes. De panfluit staat met stip op één in de ergernis top 3, gevolgd door klassieke muziek en natuurgeluiden.

Naast een hoge bloeddruk en een gestegen stressniveau, kregen de wachters te maken met hartkloppingen, hoofdpijn en zwetende handen. Volgens Henderson kan een wachtrij tevens uitmonden in een angststoornis en maag- of darmproblemen. De onderzoeksresultaten hebben niet alleen betrekking op de gevolgen van telefonische wachttijden: in de rij bij de supermarkt duurt het gemiddeld 6.32 minuten voor de eerste stressverschijnselen optreden en bij het openbaar vervoer begint het bloed pas te koken na 10 minuten en 57 seconden. Gasten in een restaurant hebben het meeste geduld; hun bloeddruk stijgt pas na gemiddeld 13 minuten.

Bron: Nu.nl

Tagged: , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT