18 maart 2013 6.12 Telefoonservice

ORGANISATIES MOETEN WEL VERNIEUWEN DANKZIJ MOBILITEIT

Mobiliteit gaat veel verder dan een draadloze toegang tot de website, het intranet of andere zakelijke oplossingen. Wanneer het goed wordt ingevoerd leidt het tot een hele nieuwe manier van zakendoen voor organisaties.

Dat stelt Cognizant, dienstverlener in IT, consultancy en Business Process Outsourcing (BPO). Het bedrijf heeft daarvoor vijf tips opgesteld, die ze vandaag in een persbericht communiceert.

Technologie Om van mobiliteit een succes te maken moeten bedrijven veel organisatorische en technologische aanpassingen doen. Alleen dan kunnen ze profiteren van operationele voordelen die deze vernieuwingen op termijn kunnen opleveren.

Zakelijke mobiliteit Want waar zakelijke mobiliteit – ook wel ‘enterprise mobility’ genoemd –zich in eerste instantie vooral richtte op het maken van een bedrijfswebsite die er op een mobiel apparaat goed uitzag, leidt het nu tot op hele nieuwe manieren zakendoen.

Waar moet je als bedrijf rekening mee houden om mobiliteit succesvol te implementeren? Cognizant heeft daarvoor vijf tips.

  1. Ontwikkel een enterprise mobility-strategie Om een goede strategie te ontwikkelen moeten organisaties zichzelf een aantal vragen stellen, zoals wat is het doel van mobiliteit, wat is het concurrentievoordeel en hoeveel ROI levert het op? Zorg ervoor dat processen en oplossingen waar mobiliteit effect op kan hebben worden geïdentificeerd. Het belangrijkste is om de succesfactoren te definiëren, zodat de organisatie voortgang aan kan tonen.
  2. Zorg ervoor dat investeringen ook in de toekomst bruikbaar zijn Besteed het onderhouden van nieuwe platforms en operationele systemen uit aan een expert. Dit is een specifiek vakgebied en hier moeten organisaties geen risico’s nemen door het beheer zelf te doen.
  3. Zorg voor toegankelijkheid voor de gebruikers en laat IT het beheer uitvoeren Zakelijke gebruikers moeten de mogelijkheid hebben om applicaties te maken die bestemd zijn voor een bredere markt en die belangrijke initiatieven ondersteunen, waaronder innovatie. Ondertussen kan de IT-afdeling de apps blijven beheren om ervoor te zorgen dat deze stabiel en goed beveiligd zijn en blijven.
  4. Zorg voor een goedgekeurde BYOD-strategie Medewerkers zullen hun eigen apparaten mee gaan nemen en de IT-afdeling gaan vragen om deze devices te ondersteunen met de juiste oplossingen. Het is daarom belangrijk dat iedere organisatie een duidelijk BYOD-beleid opstelt, waarin ze onder andere een lijst van goedgekeurde apparatuur, verantwoordelijken en kostenvergoeding opnemen.
  5. Selecteer een enterprise mobility-partner Selecteer een partner die zowel de IT- als zakelijke kant begrijpt en daarnaast kennis heeft van integratie, beveiliging en mobiele ontwikkeling op verschillende platforms. Zorg ervoor dat het team continu voorblijft op de laatste ontwikkelingen en dat er een basis ligt voor vertrouwen in de gekozen partner op de lange termijn.

Bron: Werken 2.0

Tagged: , , , , , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT