MOBIEL WERKEN WERELDWIJD GEINTEGREERD

Door de internationalisering neemt mobiel werken razendsnel toe. Bij veel bedrijven in de wereld is mobiel werken al een normaal onderdeel geworden in het flexibele werkprogramma

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Regus, wereldmarktleider op het gebied van flexibele werkplekoplossingen. Regus ondervroeg meer dan 16.000 professionals in de hele wereld en 56 procent vindt het tegenwoordig een vereiste om onderweg te kunnen werken. Deels kan dit worden verklaard door de stijging van het aantal bedrijven die zaken doen met buitenlandse bedrijven, wat reizen naar het buitenland noodzakelijk maakt.

Over de grens

Uit het onderzoek blijkt ook dat 26 procent van de onderzochte Nederlandse bedrijven van plan is om uit te breiden naar het buitenland de komende twee jaar. Daardoor zal de stijging van mobiele werkers alleen maar verder toenemen.

NS

Bij Regus tekende afgelopen maand al de miljoenste klant, wat de explosieve groei van flexibel werken benadrukt. Daarnaast ging Regus onlangs een nieuwe samenwerking aan met de Nederlandse Spoorwegen. Binnenkort wordt de eerste business lounge geopend bij station Amersfoort. Een eerste stap naar werkruimtes bij treinstations door heel Nederland. Ook Shell en SCNF (Franse spoorwegen) zullen de komende tijd de samenwerking aangaan met Regus om zo nog meer werkplekken te realiseren op vervoersknooppunten door heel Europa.

Business centers

Eduard Schaepman van Regus Nederland: “Zaken doen is zonder twijfel veel internationaler dan voorheen, versneld door technologie en het besef dat het de sleutel is voor een duurzame, lange termijngroei van een bedrijf. Het is niet altijd nodig om een permanente kantoorruimte te hebben in elke markt waar je zaken doet, maar wel om op aanvraag toegang te hebben tot een professionele werkomgeving. Het helpt om productief te blijven tussen vergaderingen in, op reis en onderweg naar klanten. De stap om business centers te openen langs snelwegen en op treinstations komt ongetwijfeld tegemoet aan de behoefte van de zakelijke reiziger anno nu.”

Bron: MKB Service Desk

.