KORTERE WACHTTIJDEN EN VERBETERING IN SERVICE VAN TELCO’S

Telecombedrijven hebben de telefonische wachttijden voor consumenten met een halve minuut weten te reduceren. Dat blijkt uit onderzoek van Intomart Gfk, in opdracht van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie.

Volgens minister Verhagen betekenen de kortere wachttijden dat bedrijven in de telecomsector goed op weg zijn. ‘Klanten kunnen nog sneller geholpen worden, maar gelukkig zit er verbetering in de service van telecombedrijven’, meent de bewindsman. ‘Consumenten moeten weten waar ze aan toe zijn en bij vragen zo snel mogelijk geholpen worden.’

Kortere wachttijden

De onderzoeksresultaten maken duidelijk dat de wachttijden voor de telefonische klantenservice bij telecombedrijven dit jaar met een halve minuut is gedaald, van 4,3 minuten in 2011 naar 3,8 minuten in 2012. In de energiesector zijn de gemiddelde wachttijden min of meer gelijk gebleven: 1,6 minuten (vorig jaar 1,7 minuten).