18 juli 2011 6.12 Telefoonservice

HUISARTSEN SLECHT BEREIKBAAR

Bijna een derde van Nederlands vindt dat zijn huisarts telefonisch niet goed bereikbaar is.

Dat stellen onderzoekers van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg Nivel in Huisarts & Wetenschap, het maandblad van het Nederlands Huisartsen Genootschap.

Patiënten willen graag snel te woord worden gestaan als ze de huisartsenpraktijk bellen. Ze willen binnen een minuut iemand aan de lijn.

Huisartsen

Zestig procent krijgt bij de eerste belpoging contact. Volgens de onderzoekers is het belangrijk dat dit percentage omhoog gaat, zodat zorgvragen tijdig en op de juiste plek worden afgehandeld.

Van de mensen die niet meteen iemand aan de lijn krijgen probeert het merendeel het later nog eens, negen procent belt dan de spoedlijn, vier procent belt het alarmnummer 112 en nog eens vier procent wacht tot de huisartsenpost open is

Bron: Nu.nl

Tagged: , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT