13 september 2013 6.12 Telefoonservice

HOE REGEL IK MIJN FAX- EN TELEFOONLIJNEN?

Bereikbaar zijn is belangrijk. Zorgen dat je een goed werkend telefoonsysteem hebt, is daarom cruciaal. Hoe zorg je bijvoorbeeld dat je niet in gesprek bent als je een fax aan het versturen bent? Als ondernemer moet je bereikbaar zijn voor je klanten. Het is daarom verstandig om goed na te denken over de inrichting van je telefonische netwerk binnen je bedrijf.

Fax en telefoon op één lijn

Het is mogelijk om de fax en de telefoon op één lijn aan te sluiten. Hiervoor is geen bijzondere telefoonlijn nodig, je sluit de fax aan op de lijn. Het faxapparaat neemt op in het geval van een fax, bij een telefoongesprek gaat gewoon de telefoon. Tijdens het faxen is de telefoon echter bezet, en tijdens het telefoneren de fax.

Fax en telefoon tegelijk

Wanneer je zowel de fax als de telefoon tegelijk zou willen gebruiken zijn er twee mogelijkheden:
Een extra lijn aanvragen. Een tweede lijn zorgt ervoor dat zowel de fax als de telefoon een eigen nummer heeft. Omdat je dan 2 lijnen bezit betaal je ook dubbel abonnementsgeld.

  • Een ISDN-lijn aanvragen. Een isdn-lijn zorgt er óók voor dat de telefoon en de fax een eigen nummer hebben.
  • Een ISDN aansluiting is dus duurder in aanschaf, maar is op periodieke basis goedkoper.

Bellen via internet

Steeds meer partijen bieden tegenwoordig telefonie over het internet aan. Dan heb je het over Voice over DSL of Voice over IP. Meer hierover valt te lezen in dit artikel over VoIP.

Welke aanbieder moet je kiezen?

Verschillende partijen bieden vaste telefonie aan, zoals KPN, Vodafone, MKB Telefonie en Ziggo. Het beste is om deze partijen gewoon met elkaar te vergelijken. Online is dit tegenwoordig erg makkelijk te doen. Maak van tevoren een checklist van je eisen en ga na welke partij daarbij het dichtst in de buurt komt. Als je een klein bedrijf bent en weinig lijnen nodig hebt, hoef je daar weinig in te investeren. Het wordt belangrijker als je gewoon altijd bereikbaar wilt zijn. Niets is irritanter dan heel lang in de wacht te staan of steeds doorverbonden te worden.

Door: MKB Servicedesk

Tagged: ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT