EXTRA HULP NODIG, MAAR NOG NIET KLAAR VOOR EXTRA WERKNEMERS

Als kleine MKB-er, kunt u bij bepaalde werkzaamheden, zoals het beantwoorden van de telefoon, typen van brieven, bijhouden van het adressenbestand en debiteurenbeheer, waarschijnlijk wel wat extra hulp gebruiken. Als u zich niet kunt veroorloven om een full- of part-time werknemer aan te nemen of nog niet op een regelmatige basis hulp nodig hebt, overweeg dan een andere optie: besteed deze activiteiten uit aan een secretariaatsservice of telefoonservice. U zult de extra hulp vinden die u wenst.

U kunt uw personeelskosten beperken en toch de zekerheid hebben van vast personeel, wanneer u werk uitbesteedt aan een professionele secretariaat- en telefoonservice, zegt Roland Vegt, eigenaar van 6.12 Telefoonservice.

Wanneer u net uw bedrijf heeft opgestart en al het werk alleen doet, kan het voorkomen dat u de telefoon niet kan beantwoorden als u even met belangrijkere zaken bezig bent. Met een telefoonservice is hulp altijd beschikbaar, of u deze hulp nou twintig of slechts 1 uur per week nodig heeft.

Voordat u een secretariaat- en telefoonservice kiest, raden wij u aan verschillende aanbieders te vergelijken. Kijk naar de specifieke diensten die zij aanbieden. Kijk naar de prijzen die deze firma’s hanteren en bereken van te voren hoeveel gebruik u gaat maken van deze diensten. Om u een idee te geven van de kosten van een specifieke dienst, zou de secretariaat- en telefoonservice u een document moeten kunnen tonen waar alle prijzen en diensten in staan vermeld. De verschillende aanbieders zijn op internet te vinden.

Extra hulp

Als uw bedrijf groeit, zou u ervoor kunnen kiezen om geen eigen personeel in te huren en in plaats daarvan blijvend gebruik te maken van een secretariaat- en telefoonservice. De laatstgenoemde optie heeft bepaalde voordelen: U hoeft geen inventaris, bureaumateriaal, meubilair of voorraden aan te schaffen. U kunt een beroep doen op de telefoonservice wanneer u wilt, zodat u zich op uw eigen werkzaamheden kan richten.