8 mei 2012 6.12 Telefoonservice

ÉÉN NUMMER, ÉÉN VOICEMAIL; WEL ZO EFFICIENT

Iedereen in Nederland is mobiel. Dat bedoel ik letterlijk en  figuurlijk. Met fiets, auto, trein en bus ben je zo van A naar B. En met de  mobiele telefoon kun je de hele wereld bellen, lees je je e-mail en zit je op  internet. Mobiele communicatie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal  bereikbaar zijn. Tegelijkertijd lijkt het alsof mensen juist steeds minder goed  bereikbaar zijn.

Het minder goed bereikbaar zijn komt deels doordat we op veel verschillende  manieren te bereiken zijn. Wie in een middelgrote organisatie werkt, heeft  meestal een eigen vast nummer, een eigen mobiel nummer, een voicemail bij het  vaste nummer en een voicemail bij het mobiele nummer. Dat blijkt steeds minder  praktisch te zijn, zeker nu het nieuwe werken mogelijkheden biedt om plaats- en  tijdonafhankelijk te werken.

Één telefoonnummer

Toch houden veel organisaties vast aan een vaste telefoon op de werkplek. Dat  blijkt uit de Het Nieuwe Werken-monitor, waarbij organisaties werd gevraagd naar  hun inzet van ict. Daaruit bleek onder meer dat op dit moment slechts 28 procent  van de van de respondenten hun vaste en mobiele telefonie zó geïntegreerd heeft  dat een medewerker op één telefoonnummer bereikbaar is. De rest houdt nog vast  aan vaste telefoons op de werkplek en aparte mobiele nummers. Daarbij moeten we  wel aantekenen dat 62 procent van de respondenten aangeeft een softwarematige telefoon een goed alternatief te vinden voor een traditionele telefoon op de  werkplek. Van deze ondervraagden maakt 31 procent gebruik van een laptop en  heeft 45 procent een vaste computer op de werkplek. 80 procent van de  respondenten geeft aan dat zij het een toegevoerde waarde zouden vinden als zij  een nummer zouden hebben voor hun vaste en mobiele telefoon aansluiting.

Er is dus een duidelijke behoefte bij de eindgebruikers om zowel vaste als  mobiele telefonie te integreren tot één telefoonnummer. Dat is met de  technologie van nu ook probleemloos mogelijk en biedt organisaties en  eindgebruikers de mogelijkheid om beter bereikbaar te zijn. Door dat slim te  doen, is nog meer integratie mogelijk, bijvoorbeeld ook met je crm-systeem of  urenregistratie-omgeving. Dan hoeven medewerkers gegevens niet meer per se via  hun pc of laptop te checken, maar is dat ook met de smartphone mogelijk.  Voorwaarde is wel dat data daadwerkelijk uitwisselbaar is.

Één voicemail

Mijn eerste ervaringen met een Windows Phone zijn in dit verband  veelbelovend. Dit platform biedt zeker organisaties die gestandaardiseerd zijn  op het Microsoft-platform prima mogelijkheden om Office- of crm-toepassingen  naadloos uit te breiden naar de mobiele telefoon, zonder enig  functionaliteitverlies. Dat betekent bijvoorbeeld dat een medewerker die  onderweg is precies dezelfde toegang heeft tot Excel-bestanden of verkoopcijfers  uit het crm-pakket als op kantoor. Dat biedt uitstekende mogelijkheden voor  productiviteitsverbetering.

Door Luc Joziasse op Computable

Tagged: , , , , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT