17 oktober 2014 6.12 Telefoonservice

DE KRACHT VAN DE TELEFOONSTEM

Overtuigen met uw voorkomen en uw lichaamstaal hoort bij uw beroep. Daarnaast zult u vaak aan de telefoon zitten met klanten of prospects. Overtuigen via de telefoon doet u voornamelijk met uw stem. Genoeg reden om na te gaan of er geen stoorzenders zijn die ervoor zorgen dat uw stem niet optimaal klinkt aan de telefoon.

Telefoonstem

Heeft u een flinke griep te pakken, dan kunt u beter geen telefonische verkoopgesprekken voeren. Maar ook andere factoren kunnen ervoor zorgen dat uw stem niet goed klinkt aan de telefoon. Zo is het geen aanrader om de hoorn tussen uw kaak en schouder te klemmen, bijvoorbeeld omdat u even iets in wilt typen op uw pc. Ten eerste hoort de persoon aan de andere kant van de lijn u typen, ten tweede klinkt uw stem anders als u de hoorn zo vastklemt.

Goed telefoongedrag vertonen

Eigenlijk kunt u zich het beste gedragen alsof de ander u kan zien. Ga dus niet onderuit gezakt zitten, gebaar niet naar collega’s en rommel niet op uw smartphone. Er zijn zelfs theorieën die stellen dat uw stem het beste overkomt als u gaat staan. Doe dat alleen als u een headset tot uw beschikking heeft of als het telefoonsnoer lang genoeg is. Het is ook weer niet de bedoeling dat u met nekklachten eindigt.

Bron: Marketing Rendement

Tagged:

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT