15 oktober 2014 6.12 Telefoonservice

BEREIKBAARHEID KWART WEBSHOPS ONDERMAATS

Iets meer dan een kwart van de Nederlandse webshops die zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org, was de afgelopen weken minder dan 99,90 procent van de tijd bereikbaar. Variërend van 23 minuten tot bijna tweeënhalve dag waren zij onbereikbaar voor hun (potentiële) klanten, blijkt uit actuele cijfers van Uptrends.

Bereikbaarheid

Het bewuste onderzoeksbureau noemt een uptimepercentage van 99,90% een minimum vereiste voor webwinkels. ‘Wanneer een online shop niet bereikbaar is, gaan (potentiële) klanten zeer waarschijnlijk op zoek naar alternatieven. Dat kan resulteren in verlies van omzet en schade aan de reputatie van het bedrijf in kwestie’, waarschuwt Joost Weissenbach, sales director bij Uptrends. Afgelopen maand zijn de homepages van bijna 1.900 webwinkels iedere vijf minuten gemonitord op bereikbaarheid. 74% van de onderzochte online shops voldeed daarbij aan de SLA-norm, een lichte stijging ten opzichte van een jaar eerder (69%).

Uit de cijfers komt naar voren dat sites als Wehkamp.nl, Zalando.nl, Debijenkorf.nl en Coolblue er warmpjes bij zitten qua bereikbaarheid (allemaal 100%), maar dat andere grote partijen zoals Albert.nl (99,34%), Mediamarkt.nl (99,19%) en Hema.nl (98,76%) nog een klein steekje laten vallen. Zo was het online platform van laatstgenoemde winkelketen tijdens de testperiode nagenoeg vijf uur offline. Het rapport is opvraagbaar.

Bronnen: Twinkle en Dutch Cowboys

Tagged: , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT