41% WEBSHOPS VINDT TELEFONISCHE KLANTENSERVICE BELANGRIJK

Webshops moeten heldere informatie verstrekken over de prijzen en de voorwaarden. Dat vindt 84% van de 1.100 webwinkeliers die deelnamen aan het PostNL E-Commerce behoeftenonderzoek 2013. Daarnaast dienen ze gedetailleerde productinformatie en gunstige retourmogelijkheden aan te bieden. 41% vindt de aanwezigheid van een telefonische klantenservice van belang.

Het onderzoek, dat is uitgevoerd door Intomart GfK, meldt dat webwinkeliers zich regelmatig vergissen in de tijd die het kost om een webshop op te zetten en te onderhouden. Daarnaast verkijkt zeker de helft van de ondervraagde webwinkeliers zich op de loyaliteit van online consumenten. In de praktijk blijkt slechts vijf procent van de consumenten trouw en doet herhaalaankopen.

Tips & Tricks voor Webshops

Geïnspireerd door de actuele onderzoeksresultaten, biedt PostNL nu een whitepaper aan met tips & tricks over online ondernemen. ‘Door te laten zien wat er bij online ondernemen komt kijken, hopen we dat onze klanten meer uit hun online activiteiten halen’, verklaart Carlos Mendes Aguiar, directeur Retail en E-commerce Service. Onder meer door goed naar klanten te luisteren en de marktontwikkelingen te volgen, stelt zijn organisatie de dienstverlening te kunnen verbeteren.

Bron: Telecommerce