24 mei 2012 6.12 Telefoonservice

10 REDEDEN VOOR HET NIEUWE WERKEN

Het Nieuwe Werken: In een paar jaar tijd is het brengen van eigen mobiele telefoons, laptops en tablets naar kantoor een enorme trend geworden. Nederlanders lopen hiermee wereldwijd ver voorop. Als het echter gaat om het inrichten van flexibele werkplekken, lopen we juist achter op de rest van de wereld, zo blijkt uit onderzoek van Citrix.

Twee derde (66 procent) van de Nederlandse organisaties heeft een mobiele werkplek ingericht voor zijn werknemer, tegenover het wereldwijde gemiddelde van 80 procent, zo blijkt uit het onderzoek.

Het Nieuwe Werken

Nienke Schipper-Pauw van Citrix heeft Managersonline.nl tien redenen gegeven om workshifting, het werken op ieder gewenst moment, op elke locatie, met de best beschikbare middelen, met beide armen te omarmen.

1. Uitbreiden

‘Een nieuw kantoor openen of een bestaande vestiging uitbreiden is natuurlijk gemakkelijker als u niet veel meer nodig hebt dan een laptop en een mobiele telefoon. De technologie is al lang zo ver dat u vanaf elk mobiel apparaat kunt inloggen op een bedrijfsnetwerk en zo bij uw bestanden en programma’s kunt. Dat maakt de drempel om uit te breiden net iets minder groot.’

2. Fusies en overnames

‘U zou het misschien niet zeggen, maar IT is vaak een belangrijke reden waarom fusies en overnames niet slagen. Iedereen moet over op hetzelfde systeem: dat is niet alleen een nachtmerrie van een systeembeheerder, maar vaak ook van werknemers.’

3. Werk- en privébalans

‘Werknemers die altijd en overal kunnen werken hebben meer invloed op hun werk- en privébalans. Workshifting biedt de mogelijkheid om werk- en privétijd slimmer in te richten. Het is aan werknemers en werkgevers zelf om de grenzen te bewaken en heldere afspraken hierover te maken.’

4. Aantrekking van goed personeel

‘De schaarste op de arbeidsmarkt zal de komende jaren steeds groter worden. Door de vergrijzing wordt met name de slag om pas afgestudeerde medewerkers belangrijk. En dat is nu precies het deel van de beroepsbevolking dat gevoelig is voor flexibel werken en het gebruik van de nieuwste technologie. Bovendien hebben organisaties door workshifting toegang tot een grotere geografische doelgroep: ook kandidaten die verder dan een uur rijden of trienen van kantoor wonen worden aantrekkelijk. Zij hoeven immers niet elke dag naar kantoor te komen, maar kunnen ook thuis of in een flexkantoor hun werk doen.’

5. Besparen van airmiles

‘Iedereen die in een internationale omgeving werkt, weet hoe moeilijk en kostbaar het kan zijn om medewerkers en klanten uit verschillende landen bij elkaar te brengen. Workshifting houdt niet alleen in dat bedrijfsgegevens kunnen worden gedeeld met medewerkers waar ook ter wereld, maar ook dat virtuele meetings kunnen worden gehouden waarbij deelnemers tegelijkertijd presentaties of video’s kunnen bekijken.’

6. Besparen van kantoorkosten

´Onroerend goed is vaak één van de grootste kostenposten van bedrijven. Workshifting beperkt het aantal vierkante meters dat een organisatie nodig heeft.´

7. Concurrentievoordeel door flexibiliteit

´Het flexibel kunnen inzetten van personeel op allerlei locaties kan een bedrijf een belangrijk voordeel geven ten opzichte van concurrenten. Denk aan een multinational die medewerkers kan stationeren in de buurt van belangrijke prospects, waardoor ze minder reistijd kwijt zijn en beter contact kunnen onderhouden.´

8. Betere klantenservice

´Workshifting brengt medewerkers letterlijk dichter bij klanten. Denk aan een consultant die on-site bij een klant kan werken om extra ondersteuning te bieden of een sales-medewerker die op een beurs rechtstreeks orders kan verwerken.´

9. Bescherming van bedrijfsgegevens

´Workshifting houdt ook in dat gegevens centraal via een beveiligde verbinding worden geleverd aan mobiele apparaten, zodat deze niet hoeven worden opgeslagen op een harde schijf. In geval van diefstal of het beëindigen van een dienstverband kunnen alle gevoelige gegevens eenvoudig worden verwijderd uit een gebruikersprofiel.´

10. Continuïteit

‘Een steeds groter deel van het werk van medewerkers speelt zich online af. Dat maakt het risico op uitval ook groter: een storing op de bedrijfsserver, in het netwerk of bij de telecomprovider kan enorme kosten en omzetverlies met zich meebrengen. Het centraal leveren van data vanuit een datacenter aan gebruikers vermindert het risico op storingen aanzienlijk: het is veel eenvoudiger om back-ups te maken zodat er altijd één locatie beschikbaar is voor het verstrekken van bedrijfsgegevens.’

Bron: Facility Management Magazine

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

6.12 Telefoonservice
6.12 Telefoonservice 6.12 Telefoonservice is in 2003 opgericht door Roland Vegt en heeft zijn hoofdvestiging in Amsterdam. In ons team werken 20 enthousiaste collega’s. Wij verzorgen en waarborgen de telefonische bereikbaarheid van tal van bedrijven, organisaties en instellingen met een geheel eigen visie op telefonische communicatie voor de zakelijke markt. Wij zijn met trots al 11 jaar een volwaardig verlengstuk van veel organisaties.

CONTACT